تشک طبی

چگونه بهترین تشک را انتخاب کنیم

همانطور که میدانید خرید تشک مناسب مساویست با خواب بهتر و خواب بهتر , برابر با شروع فعالیت روزانه ی پر انرژی است . بنابراین بهتر است برای خرید تشک خود وقت بگزارید تا چند سال از خواب خوب لذت ببرید , همچنین سلامت خود را نیز تضمین کنید.

بی‌شک پیش از خرید یک تشک جدید باید برای این سؤال یک پاسخ اساسی پیدا کنیم. در حقیقت ما اغلب هنگامی اقدام به خرید تشک جدید می‌کنیم که به امراض مختلفی نظیر دردهای مفصلی یا انحراف ستون مهره‌ها دچار شده باشیم. اگرچه در این زمان نیز خرید تشک جدید و استاندارد لازم و ضروری است اما ممکن است به رفع دائمی مشکلات شما دیگر کمک نکند. از این رو بد نیست بدانید که چرا باید تشک خود را عوض کنید؟

تشک خوب چی بخرم ؟ کیفیت ساخت تشک را مدنظر قرار دهید

به طور قطع کیفیت ساخت هر محصول اولین چیزی است که به چشم ‌می‌آید.کیفیت ساخت تشک از آن جهت اهمیت دارد که باید در نظر بگیرید شما و عزیزانتان حدود یک سوم یا یک چهارم عمر خود را در خواب به سر می‌برید،به همین جهت انتخاب بهترین برند با کیفیت معقول اولین و مهمترین چالش شما خواهد بود.

الیاف و پارچه به کاررفته در ساخت یک تشک خوب

نکته مهم بعدی که در کیفیت ساخت هم مشهود خواهد بود قطعا رویه‌ی نقشدوزی شده‌ و پارچه تشک است.توجه داشته باشید که حتما تشکی خریداری کنید که از الیاف ضد‌حساسیت در ساخت آن استفاده شده باشد.طبیعی است که در هنگام خواب پوست و تنفس شما مداما با تشک در تماس است ،در نتیجه برای سلامتی پوست و تنفس خود حتما به این نکته توجه داشته باشد.

نوع و ساختار تشک

درگیر تبلیغات فروشندگان نشوید،سعی کنید تشکی را تهیه کنید که ابتدا با مشورت پزشک و متخصص بوده باشد و ثانیا خودتان به آن عادت داشته باشید، بسیار افرادی هستند که از روی عادت برروی تشک جدید خود خواب راحتی را تجربه ‌نمی‌کنند.

ارتفاع یا قطر تشک

وزن افراد نکته بسیار مهمی در مشاوره خرید محصولات خواب مثل تشک‌ می‌باشد.

توجه داشته باشید اصولا تشک‌های ارزانتر از ارتفاع کمتری برخوردارند و الزاما برای همه وزن‌ها مناسب نیستند.

اگر وزن بالایی دارید بهتر است از تشک‌هایی با قطر بیشتر از ۲۵ سانت استفاده کنید، محصولات ۲۹ تا ۳۳ سانتی که بهترین حالت می‌باشد

کدام مارک تشک بهتر است ؟

با توجه به اینکه یک تشک نامناسب باعث ایجاد دردهای مفصلی یا انحراف ستون فقرات، بی حسی دست و پا و یا احساس خستگی حتی پس از یک خواب طولانی مدت می شود، بنابراین توجه به مارک و کیفیت تشک از مهم ترین عوامل خرید تشک محسوب می شود.

بهترین مارک تشک، به تشک های تعلق می گیرد که دارای فنرهای قوی بوده و پشتیبانی مناسب و کاملی از بدن به خصوص ستون فقرات داشته باشند. به عبارت ساده تر باید بگوییم که بدن ما حین دراز کشیدن و یا خوابیدن نقاط فشاری دارد که از طریق آن ها به تشک نیرو وارد می کند. از مهم ترین نقاط فشار می توان به باسن، سر و کتف اشاره کرد. تشک خوب و مناسب به گونه ای است که این نقاط فشار در وضعیت صحیح خود قرار می گیرند. علاوه بر این نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، طریقه دوخت و بسته بندی از راه های اصلی شناخت اصالت مارک تشک و مرغوبیت آن می باشد.

چه موقع به تشک جدید احتیاج داریم؟

برخی از نشانه هائی که خبر از لزوم تهیه یک تشک جدید می دهند به شرح زیر می باشند:

  • وقتی از خواب بیدار می شویم درد خفیفی را در کمر خود احساس می کنیم و تصور می کنیم که از نظر فیزیکی به اندازه کافی استراحت نکرده ایم.
  • در خانه فامیل و دوستان و یا اتاق های هتل خیلی بهتر و راحتتر از خانه خود می خوابیم.
  • تشک ما دچار پارگی و سائیدگی های قابل رویت است.
  • فرو رفتگی و برآمدگی های ناخوشایندی در تشک ما ایجاد شده است.
  • وقتی تشک غژغژ صدا می دهد.
  • پس از خوابیدن روی تشک احساس کمر درد می کنیم یا بدنمان کوفته است.
  • بیشتر از 7 سال از طول عمر تشک شما میگذرد .
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *