تشک طبی

تشک مسافرتی یا تشک مهمان چیست؟

تشک مسافرتی یا تشک مهمان چیست؟

امروزه با توجه به دلایل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی که فضای منازل بسیار کوچکتر از منازل قدیمی شده است، در اکثر خانه ها امکان قرار دادن اتاق مخصوص برای مهمان وجود ندارد و مهیا کردن شرایط مناسب پذیرایی از مهمانان کمی برای خانواده ها سخت شده است اما می توان با خرید تشک مهمان راحتی کاملی برای مهمانان خود فراهم کرد.

تشک های میهمان از چه چیزی ساخته می شوند؟

تشک های مهمان نسبتاً نازک هستند و در اندازه متوسط، بزرگ و تک نفره تولید و به بازار عرضه می گردد. اکثر آن ها حاوی پلی فوم هستند، اما برخی از این تشک ها نیز از لایه های فوم ساخته می شوند. تشک های طبی مسافرتی قابل شستشو هستند.

پارچه این نوع تشک ها از الیاف با کیفیت هستند که هنگام شستشو مستمر آسیبی نبینند. تشک های مهمان صنعتی نسبت به تشک های سنتی سبک تر و کم جا تر هستند و به طور معمول دارای کیف تشک هستند که با قرار دادن تشک در آن می توان آن را در هر جایی قرار داد.

ویژگی های تشک مهمان چیست؟

  • این نوع تشک ها به گونه ای ساخته می شود که جریان هوا را از خود عبور می دهد و از نظر بهداشتی بسیار این ویژگی حائز اهمیت است.
  • الیاف و مواد اولیه به کار رفته در این تشک ها به گونه ای است که جریان هوا به خوبی درون آنها صورت می گیرد،
  • یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع از تشک ها قابلیت شست و شوی آسان آنها می باشد
  • این تشک ها برای افراد بیماری که روی تخت بستری هستند و تحرک خاصی ندارند نیز بسیار مفید می باشد و از مبتلا شدن بیماران به زخم بستر جلوگیری می کند.
  • این نوع از تشک ها دارای قیمت مناسبی هستند.
  • تشک ها به صورت طبی طراحی شده اند و در نتیجه به کمر و ستون فقرات انسان آسیبی وارد نمی کنند.
  • قابلیت استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف را دارد و دچار نم زدگی و پوسیدگی نمی شود.
  • در برخی از طراحی های تشک مهمان به جنبه های سلامتی انسان نیز توجه خاص شده است و تشک ها به صورت طبی طراحی شده اند و در نتیجه به کمر و ستون فقرات انسان آسیبی وارد نمی کنند.
  • یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع از تشک ها قابلیت شست و شوی آسان آنها می باشد. روکش تشک معمولا به صورت زیپی از قسمت های داخلی آن جدا شده و در درون ماشین لباسشویی شسته می شود.
  • این نوع از تشک ها دارای قیمت مناسبی هستند و در مراکز توریستی و هتل ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این تشک ها دارای تنوع در مدل و طراحی می باشند و در سایزهای دو نفره و تک نفره تولید می گردند.
  • این تشک ها به دلیل این که از الیاف مصنوعی و پارچه های ضد آلرژی تولید می شوند، برای کسانی که در هنگام سفر دچار آلرژی و حساسیت می شوند، بسیار مناسب است.
  • برخی از مدل های تشک های مهمان دارای طراحی هوشمندی دارند و توانایی ایجاد گرما با استفاده از جریان برق را دارند. در برخی دیگر از این مدل های هوشمند، تشک به صورت ماساژور نیز عرضه شده است و با ایجاد گرما دردهای عضلانی و … را تسکین می بخشد.
  • این تشک ها برای افراد بیماری که روی تخت بستری هستند و تحرک خاصی ندارند نیز بسیار مفید می باشد و از مبتلا شدن بیماران به زخم بستر جلوگیری می کند.

انواع تشک مسافرتی

1 – تشک های مسافرتی تک نفره و دو نفره

به طور کلی تشک های مسافرتی در نوع یک نفره تولید و عرضه می گردد. البته تشک های مسافرتی به صورت دو نفره نیز در بازار وجود دارند. این تشک ها به دلیل فضای زیادی که اشغال می کنند نسبت به تشک های تک نفره از محبوبیت کمتری برخوردار هستند.

2 – تشک های مسافرتی هوشمند

بعضی از برندهای معروف به تازگی اقدام به تولید تشک های هوشمند کرده اند. در این تشک ها قابلیت تنظیم دما وجود دارد به گونه ای که شما می توانید این تشک ها را به برق وصل کنید و دمای آن را تنظیم کنید.

برخی دیگر از تشک های مسافرتی دارای ماساژور هستند. وجود ماساژور در این تشک ها باعث می شود تا از دردهای عضلانی ناشی از خستگی زیاد جلوگیری شود. همچنین در بیمارانی که قدرت حرکتی چندانی ندارند از ابتلا به زخم بستر جلوگیری می شود.

دارا بودن کیف مخصوص تشک مهمان حمل و نقل و نگهداری تشک را بسیار راحت می کند و این امکان را فراهم می کند تا شما به آسانی تشک را تا کرده و در کیف یا ساک مخصوص قرار داده و آن را جابجا کنید، همچنین این کیف نگهدارنده باعث می شود تشک پاکیزه باقی بماند و آلودگی روی سطح آن قرار نگیرد.

مقدار بودجه ای که برای خرید تشک مهمان اختصاص داده اید را در نظر بگیرید قطعا تشکی که کیفیت بالایی داشته باشد نسبت به سایر مدل ها قیمت بالاتری دارد چرا که در ساخت و تهیه آن مواد اولیه مرغوبی به کار رفته است ،از طرفی برند شرکت، و اندازه و ابعاد تشک مهمان هم روی قیمت نهایی تاثیر گذار است، اما حتما سعی کنید ازیک برند خوب تشک مهمان را خریداری کنید تا در مقابل مهمانان خود شرمنده نشوید و با خرید تشک مهمان با کیفیت،  خواب راحتی را به آن ها هدیه کنید .

شرکت تشک گرین رست در عرضه بهترین انواع کالای خواب و تشک مهمان فعالیت دارد، شما خریداران عزیز می توانید از طریق همین صفحه با کارشناسان گرین رست در ارتباط باشید و از مشاوره های قبل از فروش، گارانتی و تضمین کیفیت محصول بهره مند شوید و سفارشات خود را بصورت غیر حضوری و آنلاین به ثبت برسانید و خریدی مطمئن و رضایت بخش را انجام دهید‌.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *